• Velkommen, Gæst
news Nyheder: Kig forbi PBNews.dk - Siden er nu officielt åbnet! news

Sponsors der muliggør Dansk Paintball Forum

Scan-ball - Paintball til Sport & Udlejning
Odense Paintball

Forfatter Emne: Ny funktionalitet?  (Læst 1149 gange)

OfflineNick Brockdorff

• Pro Medlem!
  • Poster: 2.178
    • Vis profil
Ny funktionalitet?
« Dato: tir 17 Marts, 2009, 19:00:01 »
  •  
Tillader den forum teknologi forum bruger, at en tråd starter kan vælge om tråden skal være ren informativ, eller om den åbner op for hyggesnak?

F.eks. - hvis man starter en tråd om en turnering - ville det være rart at kunne vælge om tråden er almindeligt åben for alle typer indlæg - eller om indlæg der ikke er relevant og informative eller spørgende, kan slettes.

På den måde kan en moderator, i den sidste type tråde, bare slette de indlæg der ikke holder sig til trådens "type" - og vi der starter tråde, kan på forhånd vælge om vi vil have hyggesnak i tråden, eller KUN information.

Måske endda trådstarteren kunne have moderator rettigheder, over en tråd der er klassificeret som "informativ" - men det åbner selvfølgelig så op for misbrug.

Anyway - blot en ide/mulighed, der måske skulle undersøges?

Nick
Logget
I'm not sponsored - I CHOOSE to use:

OfflineRønnow

• Aalborg Outrage
  • Novice Medlem
  • *
  • Poster: 333
    • Vis profil
Sv: Ny funktionalitet?
« Svar #1 Dato: tir 17 Marts, 2009, 19:08:38 »
  •  
Uden at jeg aner noget om hvorvidt det kan lade sig gøre rent software mæssigt, så mener jeg det bør kunne lade sig gøre ved at skrive i det første indlæg at man ønsker at tråden ikke skal løbe ud af et sidespor.
Så kan en moderator nemt slette de indlæg der ikke holder sig til emnet.
Logget
Powered by:
Yaris
Bjergduer
Mors kødgryde

OfflineNick Brockdorff

• Pro Medlem!
  • Poster: 2.178
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: tir 17 Marts, 2009, 19:11:55 »
  •  
Jeps - men så bliver det sådan en individuel ting, som nogen ved og andre ikke ved - som nogen respekterer og andre ikke respekterer.

Hvis det var en funktionalitet, og man kunne vælge om man ville åbne den ene eller anden type tråd, så kunne alle lege med  :)

Nick
Logget
I'm not sponsored - I CHOOSE to use:

OfflinePer Jacobsen

• Administrator
  • Amatør Medlem
  • Poster: 1.185
  • Raving mad admin...
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: ons 18 Marts, 2009, 13:38:01 »
  •  
Hej.

Jeg er ikke sikker på, at det er en funktionen der er tilgængelig lige pt. 

Da vi har andre problemer, bl.a. med de bogstaver der ståpr ved tilmelding af nye brugere, så har jeg overvejet at opgradere forum til en helt ny version. Den nuværende version er en 1.x.xx, og den har vi efterhånden kørt med i et par år, dvs, at jeg har opgraderet fra version 1.1 til 1,2, 1,3 osv. osv.

Nu er der kommet en 2.0, som jeg vil prøve at sætte i test, og så kan vi jo se, om det giver nogle forbedringer.

-Per
Logget
Med venlig hilsen,

Per Jacobsen - Forum Admin

OfflineKri_stoffer

• Aalborg Outrage
  • Amatør Medlem
  • *
  • Poster: 649
  • Aalborg Outrage
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: ons 18 Marts, 2009, 14:06:00 »
  •  
Jeg troede faktisk at vi brugte phpbb, men det kan jeg se på Pers post herunder, at vi ikke gør.

Nå men håber at SMF også har opdateret deres produkter ligesom phpbb, så man kan få alle disse nye funktioner med.
« Senest Redigeret: tors 19 Marts, 2009, 09:44:01 af Kri_stoffer »
Logget
Moderator på pball.dk/forum og skribent for PBnews.dk

OfflinePer Jacobsen

• Administrator
  • Amatør Medlem
  • Poster: 1.185
  • Raving mad admin...
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: tors 19 Marts, 2009, 09:08:35 »
  •  
Dette er ikke phpbb.. Det er smf --> se i bunden, mellem Reball og Cph arena
Logget
Med venlig hilsen,

Per Jacobsen - Forum Admin

OfflineAlex

• Newbie Medlem
  • *
  • Poster: 3
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: ons 24 Juni, 2009, 02:48:00 »
  •  
Et emne kan låses så der ikke kan svares. Det kræver dog at brugeren har rettigheder til at gøre dette.
Derudover kan jeg ikke lige se hvordan du vil kunne styre indholdet, udover at gøre det manuelt som moderator. SMF forummet kan ikke "gætte" sig til om folk skriver det de vil.

Jeg har dog lige lavet en mod til SMF som gør at man kan skrive en besked i den første post, som derefter vil blive vist øverst på hver side af et bestemt emne.

Det kunne være en besked som "Venligst hold Jer til emnet" eller lignende (måske ikke så pænt  ::) ).

Modificeringen er egentlig beregnet til at bruge som emne notificering.
Har man f.eks startet et emne om et arrangement og dette bliver flyttet tidsmæssigt eller lignende, kan man gå til den første post og skrive at arrangementet er rykket:
"Bemærk venligst; arrangementet er rykket til at starte kl. 20:00. For mere information, læs da venligst første post i dette emne"...
Logget

Sponsors der muliggør Dansk Paintball Forum