Sponsor der muliggør Dansk Paintball Forum

Forfatter Emne: Nyt våbencirkulære 1. Februar 2013  (Læst 4475 gange)

Offline Wronski

• Novice Medlem
  • Jeg hænger på!
    • Vis profil
Nyt våbencirkulære 1. Februar 2013
« Dato: Februar 08, 2013, 09:45:35 am »
Kap 3 handler om paintball, - jeg har lagt det ind her, - der er også link til hele Våbencirkulæret:

http://paintball.dk/kat9-Paintball/side3261-Paintball-og-v%C3%A5bencirkul%C3%A6ret.html

Den gamle §24 er erstattet af Kap 1´s § 16 (Alderskrav)

OBS at det er et Cirkulære, - det er ikke Våbenbenkendtgørelsen (Loven) der er ændret.

Jeg er ikke positivt stemt til dette stykke cirkulære.

Jeg syntes ikke JM skal blande sig i, - hvad vores ammunition er lavet af, - eller, - hvor store vores kugler er, - paintballs med skaller af biodegradeable plast og voks, - fyld af vand, sand osv, - bør ikke ligge som cirkulære tekst. (Men det forklarer selvfølgelig, - hvad det hele handler om).

Nu står der "mv" - men jeg håber at JM har mod på at spørge brugerne - før de strammer op næste gang, - politiets farlighedsvurderinger som guider JM er ret ensidige og drives af de statistikker som kan opbygges ud af kriminelle forhold.

Der står også; "ammunition bestående af massiv blød gummi" enten er gummi massivt eller også er der luft i, der gør kuglerne lidt svampede - hvorfor skulle man ikke måtte benytte en blød "bold" med luft i midten som en tennisbold?

Der er allerede lov der straffer stramt, - hvis man laver lort med paintball - skyder vejskilte og butiksruder, - eller på anden vis bruger noget våben til kriminalitet.

Vi ved ikke, - hvad fremtiden bringer, - måske er fremtidens kugler lavet af andre materialer osv, - det skal ikke bindes ind i hverken cirkulære eller lov. Det kan paintballbaner og -sport godt selv finde ud af at regulere.

Jeg ønsker at vi alle kan blive hørt, - når JM får lyst til at regulere og ændre i de områder der berører paintball.

Vi får muligvis en ny Våbenbekendtgørelse i september, - hvis forslagene godkendes, - på området for paintballs berøres vi mildt omkring drivmidler, - mere en lempelse end en stramning, - måtte der i fremtiden komme andre drivmidler end; Co2, gas eller luft, - skal man søge om en tilladelse.

Jeg tvivler på at JM har kendskab til Tippmann C3 der skyder kuglerne afsted på samme måde som en sømpistol, - ved at en piezo tænder en lille mængde gas bag kuglen, - tror ikke C3 (Ulandsprojektet) produceres længere, - men det er jo nok den slags drivmidler der kunne komme i fremtiden og så er de altså fri JVNF den nye lov.

Ønsker alle en god vinterdag

Kristian W-Petersen,
www.paintball.dk
mail@armsgallery.dk

Offline Wronski

• Novice Medlem
  • Jeg hænger på!
    • Vis profil
Forslag til ny Våbenlov
« Svar #1 Dato: Februar 08, 2013, 12:23:04 pm »

Offline Kri_stoffer

• Moderator